TELEFON: +36 20/ 975 1921

EMAIL: SOREG.ROZA@GMAIL.COM

Állj készen a tanulásra!

A tanulás egy velünk született természetes képesség, akár a légzés, az alvás, a táplálkozás.  Ráadásul tanulnunk nemcsak az iskolapadban szükséges.  Az élet folyamatosan új kihívások elé állít bennünket, így életünk során valójában  állandóan tanulunk. Jelenlegi felgyorsult világunkban talán többet is, mint korábban bármikor.

Miért jelent mégis sok esetben nyomasztó terhet a tanulás?

Szép számmal vannak olyan gyermekek (és felnőttek is persze),  akikre nagy nyomás nehezedik, amikor tanulásról van szó. Félnek, szoronganak, leblokkolnak, kiborulnak. Gyakoriak a koncentrációs és magatartási problémák, olvasási és helyesírási nehézségek, agresszió, hiperaktivitás, félelem a kudarctól, beilleszkedési gondok, iskolaundor, vizsgadrukk, rossz tanulmányi eredmények. Gyakran előfordul, hogy az iskolai megoldatlan ügyekkel terhelt napok az egész család életére kihatnak.

Milyen segítséget nyújthatunk iskolásoknak kineziológiai eszközökkel?

A kineziológusok kezében van egy olyan eszköztár,  ami minden iskolásnak támogatást nyújthat. Eredményesen alkalmazható olyan esetekben, amikor az iskolai kihívások teljesítése nyomasztó gondot jelent. Olyan alternatív fejlesztő foglalkozásokat tartunk, amelynek segítségével megelőzhetőek a különféle tanulási és viselkedési problémák. Azokban az esetben pedig,  amikor már kialakultak, mindenképpen érdemes megpróbálni ezen az úton segíteni akár egyéni akár csoportos keretek közt, mert nagy valószínűséggel pozitív változást lehet elérni.  A  gyerekek általában szívesen részt vesznek ebben a folyamatban, ami játékos és könnyed formában véghezvihető. Ez a módszer akkor is segítséget jelent, ha  nincs semmi nyomasztó nehézség a tanulással kapcsolatban, hanem egy adott érdeklődési területen szeretnénk a  képességeinket jobban kibontakoztatni, nagyobb teljesítményt nyújtani.

A kineziológiai alapokon álló tanulási képesség fejlesztő foglalkozások három fontos területet ölelnek fel:

  • stresszkezelés
  • képességfejlesztés
  • önismeret

Mivel foglalkozunk a stresszkezelés során?

A stresszkezelés a tanulással, elvárásokkal kapcsolatos feldolgozatlan negatív élmények oldását, azaz megszüntetését jelenti. Az olyan negatív lelkiállapotok megszüntetését, ami például a sorozatos kudarcokból  vagy kapcsolati problémákból adódó feszültségekből eredhet. Így lehetővé válik a pozitív hozzáállás kialakítása, a bizalom megteremtése, ami nélkül lehetetlen tanulni.

Relaxációval is elősegítjük a testben elraktározott feszültségek elengedését.

Stressz csökkentő technikákat tanulunk, amivel a gyermekek később otthon saját magukat is képesek segíteni, ha újra stressz helyzetbe kerülnének.

Milyen tanulási képességeket fejlesztünk és hogyan?

A problémás érzékelési és megértési képességeken lévő idegrendszeri blokkok korrekcióját követően legtöbbször határozott javulás történik a látás, hallás, olvasás, számolás, írás, helyesírás, nyelvtanulás, zenetanulás, memória,  nyilvános szereplés, verseny, vizsgadrukk stb. területén.

Játékos, könnyed mozgásos gyakorlatokat végzünk a tanulás folyamatában hasznos idegrendszeri útvonalak létrehozására. Ennek eredményességét otthoni folyamatos gyakorlással még tovább erősíthetjük.

Az agyintegráció során a két agyféltekét hangoljuk össze egy speciális gyakorlat sorozattal, ugyanis a tanulás akkor megy a leghatékonyabban végbe, ha a két agyfélteke integráltan vesz részt a tanulás folyamatában.

A háromdimenziós integrálás még egy további lehetőség arra, hogy  fejlesszük a szervezés, koncentráció, megértés képességét.

Személyre szabottan az érdeklődésnek megfelelően bármilyen területen sor kerülhet képességfejlesztésre, ahol szeretnénk képességeinket még jobban kibontakoztatni vagy szeretnénk jobb teljesítményt elérni. A fejlesztések hatására felébrednek a rejtett képességek, energiák szabadulnak fel, a gyerekek motiváltabbá válnak.

Milyen hatással vannak a foglalkozások a gyermekek önismeretére?

A foglalkozások egyúttal elősegítik, hogy a gyermekek nagyobb tudatosságra tegyenek szert, melynek  révén az önbizalom, magabiztosság területén is megerősödnek.

Rajztesztekkel, önismereti játékokkal is segítjük ezen a téren a fejlődést. 

A szülők milyen hozzáállással segíthetik gyermekeiket a pozitív változások elérése érdekében?

A fejlesztő munka fontos része az, hogy a szülőkkel konzultálva őket is bevonjuk a fejlesztő munkába.  A szülőknek is megtanítjuk azokat a gyakorlatokat, amiket otthon rendszeresen végezve az elért eredmények stabilizálhatók, illetve további fejlődés érhető el általuk. A stresszoldó gyakorlatok otthoni rendszeres ismétlése az egész család harmóniáját szolgálja.

 

Amikor a gyermek jobban bízik magában, szívesebben megy iskolába és izgalommal tölti el a tanulás. 

Mindez nagy megkönnyebbülés nemcsak önmaga, hanem az egész család számára.

 

Stresszkezelő tréning iskolásoknak >>

Milyen tényezők gátolhatják a tanulás természetes folyamatát? >>

Tanulási képességek fejlesztése >>

Brain Gym kineziológiai módszer >>

Hatékony tanulás kineziológiával >>

Energetizáló gyakorlatsor tanuláshoz >>

 

Kapcsolódó írások

Ismerd meg a kineziológiát! 2.

Mi az  Energetikai Kineziológia? Ígéretemhez híven folytatom azt a bejegyzés sorozatot, amelyben a legújabb ismeretek fényében igyekszem közérthetően elmagyarázni, hogy hogyan működnek és miért hatásosak

TOVÁBB »
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsuk. A honlap használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsuk. A honlap használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.