Tanulási képességfejlesztés kineziológiával

“A kineziológia módszere nem más, mint egy egyszerű eszköz, melynek segítségével ön és gyermeke könnyen felismerhetik és kiaknázhatják képességeiket. Ha a gyerek jobban bízik magában, akkor szívesebben megy iskolába és izgalommal tölti el a tanulás, így mindkét szülő és az egész család megkönnyebbül.”  

Helga Baureis-Claudia Wagenmann: Hatékony tanulás kineziológiával

Iskolás gyermekeinkre különösen nagy nyomás nehezedik. A tanárok és a szülők elvárásai tetézve a mindennapi élet egyéb negatív stresszfaktoraival (időhiány, szülők válása, rossz táplálkozás, mozgásszegény életmód, vizuális ingerek sokasága stb.) túlfeszített helyzetet hoznak létre. Azok a gyerekek, akik  igyekeznek teljesíteni, megfelelni a rájuk zúdított töménytelen elvárásnak, többnyire szenvedés árán képesek csak megtenni. Félelem, szorongás jellemzi a hétköznapokat, a hétvégéből is tetemes időt kell a tanulásnak szentelni a kikapcsolódás, családdal együtt töltött tartalmas elfoglaltságok, a játék öröme, barátkozás, pihenés helyett. Gyakorlatilag alig marad iskolán kívüli életük, különórákra járnak, házi feladatot írnak. Minél magasabb osztályokba járnak, ez annál inkább így van. A tudomány óriási léptekben halad, rengeteg információt igyekeznek a diákok fejébe tölteni. Az egész család érintett ebben a problémában, hiszen ha az egyik családtag élete stressz, szorongás és szenvedés, ez a családi életre is kihat. Van úgy, hogy a feszült igyekezet ellenére sem sikerül minden elvárást teljesíteniük, legalábbis nem olyan eredménnyel, ahogyan azt szüleik és /vagy tanáraik elvárják tőlük, vagy ahogyan elvárják saját maguktól. Úgy érzik hasztalan volt minden igyekezetük és sorozatos kudarcot élnek át. Lámpaláz, vizsgadrukk, leblokkolás, negatív hozzáállás, tanulás körüli harcok, nézeteltérések tanárral, szülővel, társakkal. Vannak akik motiválatlanná válnak, feladják a küzdelmet. Különösen nehéz helyzetben vannak azok a gyermekek, akiknél valamilyen részképesség – vagy magatartás zavar nehezíti eleve a tanulás folyamatát.


Valójában a tanulásnak egy örömteli folyamatnak kellene lennie, hiszen maga az Élet állandó tanulás és ha már amúgy is folyamatosan ezt kell tennünk, miért is ne tehetnénk örömmel? 

A siker örömteli megélésének élménye alapvető a tanulás szempontjából. Hogyan tanulnak a babák? Gondoljunk arra az arcukon is megjelenő önfeledt örömre, ami minden alkalommal felbukkan, amikor sikerül valami új dolgot megtanulniuk. Amikor legelőször sikerül megfogni valamit, hasra fordulni, kúszni-mászni, állni, az első lépéseket önállóan megtenni…Ezek a felhőtlenül boldog pillanatok mindig valami új mozgás megtanulásához kötődnek, miközben megtanulják koordinálni a szemük, kezük, testük működését, amelyek fontos szerepet kapnak majd később az iskolai tanulás során.

A Brain Gym kineziológiai rendszer ezekre a korai mozgásmintákra épül. 26 egyszerű játékos mozdulattal idézi fel ezt a korai időszakot, amikor a tanulás öröm volt. Az amerikai gyógypedagógus házaspár  Dr. Paul E. Dennison és Gail E. Dennison több mint három évtizeden át dolgoztak a program kifejlesztésén, miközben felhasználták az oktatás, a fiziológia, az agyműködés és az alkalmazott kineziológia területén elvégzett széleskörű kutatások eredményeit. Feltárták a mozgás jelentőségét a tanulás fiziológiai folyamatában. A módszer a test-elme rendszer közötti hatékony kommunikációt segíti és korrigálja, mégpedig úgy, hogy növeli a játék és a kreativitás szerepét, ezáltal csökkenti a teljesítményt hátráltató stresszt. Az egyensúlyteremtő gyakorlatokat úgy tervezték meg, hogy természetes fejlődésünkhöz hasonlóan, mozgáson keresztül fejlesszék az idegpályákat. A Brain Gym kineziológiai rendszer a  számolási készségek, az olvasás, az írás, a nyelvtanulás, a sportteljesítmények és teljes testmozgást igénylő tevékenységek javítására minden korosztály számára hatékony segítséget nyújt. A módszer arra is alkalmazható, hogy növelje koncentrációs képességünket, kapcsolataink és kommunikációnk minőségét, emlékezőképességünket, szervezési képességünket, és a mindennapi élethez való pozitív hozzáállásunkat. Az eredetileg gyermekek részére  kifejlesztett Brain Gym program napjainkban életkortól függetlenül alkalmazható bárkinél, akik tanulási képességeiket kívánják fejleszteni. Szülők és pedagógusok olyan eszközt kapnak a kezükbe, amivel a tanulás terén örömöt és könnyedséget vihetnek a gyermekek és a saját életükbe is. Viselkedési és egyéb tanulási zavarokkal küszködő gyermekeket is lehet segíteni ezzel a módszerrel.

 

Brain Gym kineziológia gyakorlatok

 

1. Középvonal keresztező mozgások

Integrálják, összehangolják az agyműködést, segítenek a két agyféltekével egyszerre tanulni, összekapcsolják a test jobb és bal oldalát, ezáltal javítják a mozgáskoordinációt, segítik a látást, hallást, a térbeli tájékozódást, a kommunikációt. Serkentik az energiaáramlást a tanulásban résztvevő energiapályákon és olyan idegi útvonalak létrejöttében játszanak szerepet, amelyekre szükségünk van ahhoz, hogy az élet kihívásainak könnyen és örömmel meg tudjunk felelni.

2. Pozitív hozzáállás gyakorlatok

Segítenek feloldani az érzelmi feszültségeket és megőrizni higgadtságunkat.

3. Energia gyakorlatok

A megfelelő ráhangolódást segítik. Ha testünket nyugalmi állapotból mozgásba akarjuk hozni, rá kell hangolódni a mozgásra. Az energia gyakorlatokkal tudjuk a test inait és izmait ráhangolni erre. Kapcsolatot teremtenek a test felső és alsó részével, a fent és a lent, elöl és hátul, jobb és bal összehangolásával.

4. Nyújtó gyakorlatok

Testünkben a stressz gyakran izomfeszültséget okoz. Ez értékes energiákat tart fogva, a gyakorlatok segítenek finoman nyújtani az izmokat, tartásunk javul, nagy és finom motoros mozgásunk megszabadul a stressztől, uraljuk mozdulatainkat. A mozgások a test elülső és hátulsó oldalát hangolják össze.

A Brain Gym/Agytorna gyakorlatok mindegyike az agy egy adott területét aktivizálja.

A két agyfélteke különböző feladatokat lát el. A bal agyfélteke a részletek pontos megfigyelésére képes, míg a jobb agyfélteke az egészet értékeli. Tanulás során az információt a bal féltekével fogadjuk be, és a jobb oldalival dolgozzuk fel, így vagyunk képesek a részleteket összerakni.
A gyakorlatok összekapcsolják, összhangba hozzák a test három dimenzióját, a jobb és bal oldalt, a fent és lentet, valamint a test elülső és hátulsó oldalát, melyeknek egymással összhangban kell működniük.
Az EDU-Kineziológia  szerint az ember összes problémája abból származik, hogy a három dimenzió közül valamelyiknél, vagy akár többnél is megbomlik az összhang, melynek okai a mozgással, a táplálkozással és az érzelmi problémákkal, stresszel függnek össze. A gyakorlatok végzésével visszaáll az egyensúly és a test újra harmóniába kerül.

A módszer konkrét probléma esetén egyénileg alkalmazható, de lehetőség van a gyakorlatok csoportos formában történő elsajátítására is.

 

Hatékony és stresszmentes tanulás kineziológiával >> 

Állj készen a tanulásra! >>

 

Amennyiben azt látod, hogy gyermeked a felsorolt problémák valamelyikével küzd, illetve saját magadnak van valamilyen nehézséged ezen a területen, fordulj hozzám bizalommal, örömmel segítek.

Bejelentkezés napközben 9 és 17 óra között a 06 20 975 1921 telefonszámon.

Kapcsolat >> 

Kezeléseim során nem gyógyítok és nem diagnosztizálok. Az általam alkalmazott eljárások alternatív és kiegészítő jellegűek, amelyek nem helyettesítik az orvosi kezelést, csupán további támogatásul szolgálnak az adott területen.