Állj készen a tanulásra!

Energetizáló gyakorlatsor

Ez a 4 lépésből álló gyakorlatsor bármely életkorban alkalmazható. Növeli energiaszintünket és támogatja a tanulásunkat. Reggelenként rendszeresen végezve hozzásegít minket ahhoz,  hogy könnyedén és energikusan kezdhessük a napot, valamint megkönnyíti az aktuális tennivalóinkra történő ráhangolódást.

 

pace-kep

 

1. Igyunk meg egy nagy pohár vizet!

Szervezetünk legfontosabb itala a víz. Testünk 60-80%-át víz alkotja. A víz szállít és old. Agyunk és idegrendszerünk elektrokémiai folyamataihoz feltétlenül szükséges a víz. Fontos szerepe van az információ továbbításában. Minél több víz van a szervezetben, annál jobban működik a kommunikáció az egyes szerveken belül. Szervezetünk leggyorsabban és legkönnyebben a tiszta vizet veszi fel. Minden, ami nem tiszta víz, a szervezet számára tápanyag. Vízhiány esetén az idegimpulzusok nehezebben továbbítódnak, aminek koncentrációhiány, a rövid távú memória romlása lesz a következménye. Minden testsúly 10 kg-ra minimum 2 dl vízre van szükségünk a nap folyamán egyenletesen elosztva. Stressz esetén még ennél is többre.

2. Túlterhelés/átkapcsolás

Keressük meg a kulcscsont alatt, a szegycsonttól balra és jobbra található mélyedéseket, ezek a Vese meridián végpontjai. A bal kezünk hüvelykujját helyezzük a bal oldali mélyedésbe, a bal kéz mutató és középső ujját pedig a jobb oldali mélyedésbe és masszírozzuk ezeket a pontokat. A jobb tenyerünket eközben a köldökünkön tartjuk. 3-4 mély levegővétel után cseréljük meg a kéztartást és ismételjük meg a gyakorlatot.

A bal kéz mutatóujját vízszintesen helyezzük a felső ajak fölé, a hüvelykujját pedig az alsó ajak alá, ezt a két területet masszírozzuk, miközben a jobb tenyér a köldökön nyugszik. 3-4 mély lélegzetvétel után kéztartáscserével megismételjük.

A bal tenyerünkkel vagy összezárt ujjakkal masszírozzuk a gerincünket a keresztcsont magasságában. A jobb tenyerünket tartsuk a köldökünkön. 3-4 mély lélegzetvétel után kéztartáscserével ezt is ismételjük meg.

3. Keresztmozgások és azonos oldali mozgások váltogatása

Végezzünk keresztező mozdulatokat. Érintsük a bal könyököt a jobb térdhez, majd a jobb könyököt a bal térdhez. Ismételjük kedvünk szerint. Majd végezzünk azonos oldali lendítéseket, ezúttal a bal könyököt a bal térdhez,  a jobb könyököt a jobb térdhez lendítsük. Ismételjük meg néhányszor. Váltogassuk ezt a kétféle mozgást, a legvégén keresztmozdulattal zárjuk. Például végezhetjük ezen a módon: 6 pár keresztbe lendítés  – 6 pár azonos oldali lendítés – 6 pár keresztbe lendítés – 6 pár azonos oldali lendítés – 6 pár keresztbe lendítés

4. Cook-csomó

A gyakorlat végezhető fekve, ülve vagy állva is.

A gyakorlat első részében nyújtsuk ki a kezeket magunk elé, fordítsuk kifelé a tenyereket, keresztezzük a csuklókat, ujjainkat fonjuk egymásba és lazán helyezzük a mellkasunk elé. A lábak nyújtva vannak és bokánál keresztezik egymást. A szemünket csukjuk be. 1-2 percig ebben a testhelyzetben maradva mélyeket lélegzünk, miközben belégzéskor a nyelvünk hegyével megérintjük a szájpadlásunkat ott, ahol az “L” hangot képezzük. kilégzéskor leengedjük a nyelvünket.

A gyakorlat második részében a lábakat egymás mellé helyezzük, a két kéz ujjhegyeit összeérintjük a mellkasunk előtt. 1-2 percig ebben a pozícióban maradva a szemünk továbbra is csukva, ismét mély légzés, ezúttal a szájpadlás megérintése nélkül.

A gyakorlatsor befejezése után figyeljük meg és tudatosítsuk a testérzeteinkben bekövetkezett változásokat.

 

Tanulási képességfejlesztés kineziológiával >>

Hatékony tanulás kineziológiával >>

 

Ha neked vagy gyermekednek nehézséget jelent a tanulás, fordulj hozzám bizalommal, szívesen segítek.

Bejelentkezés napközben 9 és 17 óra között a 06 20 975 1921 telefonszámon.

Kapcsolat >>

Kezeléseim során nem gyógyítok és nem diagnosztizálok. Az általam alkalmazott eljárások alternatív és kiegészítő jellegűek, amelyek nem helyettesítik az orvosi kezelést, csupán további támogatásul szolgálnak az adott területen.